top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תאסף חיים פרייס

אז מה אנחנו רוצים שיהיה שם, בחופה שלנו?

איך לעצב את החופה? מה ייכנס ומה לא? האם אפשר לשלב בין חופה מסורתית ושוויונית?

אז מה באמת היינו רוצים שיהיה שם, בחופה שלנו?

זוהי שאלת השאלות, העומדת בפני הזוג. איך לעצב את החופה? מה חשוב להם? האם להעמיד חופה "כהלכתה"? ומה לגבי שוויוניות? והאם אנחנו רוצים שזו תהיה חתונה אחרת, משהו מיוחד?

כשאנחנו מתכוונים לחופה אלטרנטיבית, למה אנחנו בעצם מתכוונים? ולא מדובר רק בעיצוב האולם ובעיצוב החופה עצמה. אלא ממש, עיצוב הטקס וההכנה לפניו.

טקס החופה הינו הרגע המשמעותי ביותר בערב המיוחד של בני הזוג. "מסמר הערב". איך תראה החופה בעיני המוזמנים ובמה יותר חשוב להשקיע, כך שהחופה לא רק תהיה מכובדת, אלא הרבה יותר חשוב מזה - משמעותית ומרגשת. ולכל זוג, סיפור מיוחד. אירוע מכונן וחשוב, שהפגיש בין שניהם. שהפך את הזוגיות שלהם למה שהיא באמת. לעתים - סיפור אישי. לעתים, מפגש חברתי. אצל אחרים - משהו שהתחיל אי שם בילדות, במשחקי בית הספר. אצל מי מהם, המשיך הלאה שנים, ללא הפסק. אצל מי מהם, התחלה מחודשת לאחר שנים של ניתוק. הזיווג בא מלמעלה, אומרים. והקב"ה עושה עבודה טובה, בשידוך הזה. חלקם אומרים לי, שההרגשה הזו, שהם "נועדו" זה לזו, אין מלים שיוכלו באמת לתאר אותה ואת הדרך שעשו.

מה כוללת חופה "מרגשת"? האם זה הרגע החשוב של ענידת הטבעת? או שמא מדובר דווקא בסיפור האישי שלהם, שלא תמיד ניתן לספר אותו? או אולי מדובר במה שמרכיב את המכלול הגדול הזה, הנקרא - "חופה". כלומר, הטקס עצמו, המלים הנאמרות, החוויה, הקלילות, השירה והברכות, ההתייחסות האישית לבני הזוג ולסובבים אותם? אולי זה דווקא התמהיל של הכל?

עיקרי הטקס הינם הברכות, הטבעות והכתובה. סממני הטקס המסורתי נשמרים בכל חופה וחופה. זאת לבקשת הזוגות הנישאים. אלא שבכל חופה, נמהלים פנימה החוויה האישית ואופי הזוגיות המאפיין כל אחד ואחד מהזוגות הנישאים. דומה, כי למרות מאפייני הטקס המסורתי הנשמרים בכל חופה, עדיין, ההתלהבות, החוויה האישית והרגש בכל חופה וטקס, הינם אישיים. ומכאן, צומחת החוויה. דווקא המענה הניתן לאופן בו רואים בני הזוג את החופה, תוך שילובו בסממני הטקס המסורתי, מהווים את הבסיס לחופה מרגשת, שלא תשכח מזיכרון בני הזוג והמוזמנים.

מה החוויה האישית שלכם? איך אתם רואים את הזוגיות שלכם ואיך הייתם מעוניינים לעצב את החופה שלכם?

השאירו פרטיכם כאן וביחד נעצב את החופה המרגשת שלכם.

בשורות טובות,

אסף חיים פרייס

19 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page